Jaaa we hebben een kamer!!!! :D - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Jaaa we hebben een kamer!!!! :D - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Jaaa we hebben een kamer!!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Januari 2014 | Nederland, Nootdorp

Afgelopen vrijdag is Robert in Townsville aangekomen, daar heeft hij overnacht in een hostel. De volgende dag is hij naar een ander hostel gegaan die was wat goedkoper en leuker volgens mij. Op zaterdag en dinsdag heeft hij bij enkele kamers gekeken, waar we de komende maanden gaan verblijven. In totaal 4 bezocht. Waarvan 1 er echt uitsprong: een studentenhuis met nog maximaal 7 andere studenten (we kunnen het vast wel met een paar van hen vinden), een ruime kamer met een grote kledingkast, het huis was net van binnen vernieuwd én het leukste.. een ZWEMBAD. Dat is toch wel heel fijn met het subtropische klimaat daar. Volgens mij is het nog niet onder de 26°C geweest sinds Robert er zit, zelfs ’s nachts niet. Morgen gaat Robert al intrekken in de kamer, dus heeft ie zo een mooie, vaste basis om vanuit daar zijn stage te volgen.
Het huis ligt in Annandale: 4 km van de JCU (James Cook University), 7 km van een groot en gratis openlucht zwembad en 12 km van het centrum. Om dit allemaal makkelijk te kunnen bereiken heeft Robert een mountainbike gekocht. Alleen wist hij niet dat ie een helm moest dragen, dat kreeg hij te horen toen hij door de politie werd aangehouden…, gelukkig geen boete.. :)
Vanmorgen kreeg ik nog een foto van Robert doorgestuurd: terwijl hij rustig in het parkje aan het lezen was kwam er een 1,5 meter lange varaan voorbij gelopen! Tja die zijn daar dus blijkbaar ook, maar ik heb gehoord dat zolang je ze geen kwaad doet ze niks doen, alleen willen ze je eten opeten (zoals een bak patat die bij andere mensen nog op de handdoek stond).

Ik heb inmiddels al mijn toetsen gehad en gehaald!! Erg blij dus, nu kan ik mij helemaal richten op het schrijven van mijn artikel (scriptie) en iedereen nog even zien en gedag zeggen voordat ik ga.

Liefs,
Daniëlle

  • 25 Januari 2014 - 23:29

    Ingrid En Jaap:

    Dat wordt geen patat eten in het park...maar gewoon een drankje bij het zwembad..

  • 26 Januari 2014 - 14:47

    Oma Koelink:

    Geweldige berichten, waarvan die varaan nog wel hrt speculairste was. Voor jullie gefeliciteerd met de kamer en jij Danielle met het halen van je toetsen. Je stoomt masr door! Prachtig!!!

    Veel liefs,

    Omapa

  • 01 Februari 2014 - 16:53

    Renée Schouten:

    Wat een herinneringen komen boven!! In 1989 ben ik even in Townsville geweest tijdens een 9½ week vakantie. Ik zal jullie verslag met veel belangstelling volgen. Geniet er van!!! ik ben in elk geval vreselijk jaloers.
    Groetjes, Renée (ik ken je moeder van sjs)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 16824

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: