Vanavond vlieg ik naar Australië!! - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Vanavond vlieg ik naar Australië!! - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Vanavond vlieg ik naar Australië!!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 Februari 2014 | Nederland, Nootdorp


Gister kreeg ik een reminder van luchtvaartmaatschappij Etihad waarin stond dat ik niet moet vergeten dat vanavond mijn vlucht vertrekt. Nou daar had ik geen herinnering voor nodig natuurlijk :) Het staat al 3 maanden gemarkeerd en onderstreept in mijn agenda!

Afgelopen week van iedereen afscheid genomen (behalve papa, mama, Richard en Lisa, die zijn vanavond aan de beurt). Dit was wel erg gek “Ja doei, tot over een halfjaar.. we spreken mekaar wel via skype ofso”. Een beetje dubbel was dat natuurlijk wel, maar ach je moet er iets voor over hebben om zo’n tijd in Australië te kunnen zijn, daarbij zie ik Robert nu gelukkig ook weer snel!

Laatste dagje in Nederland genoten van het weer door een stuk te wandelen in het vertrouwde Delftse Hout met mijn moeder en daarna geluncht bij het Rieten Dak.

Inmiddels zijn al mijn spullen gepakt (29,5 kg) en ook mijn handbagage heeft het maximale gewicht van 7kg.
Nog even ontspannen in bad en eten en dan op weg naar Schiphol. Papa, mama en Richard en ook mijn beste vriendin Lisa zwaaien me uit!! :D

Ik vlieg om 22:00 van Schiphol naar Abu Dhabi (duurt 6,5 uur), van Abu Dhabi naar Sydney (duurt 14 uur) en dan van Sydney naar Townsville (duurt 2,5 uur). Woensdag om 02:45 NL tijd kom ik in Townsville aan. Het is nu 9 uur tijdsverschil met Townsville (als NL weer naar zomertijd gaat dan is het nog maar 8 uur verschil).

Nog even een update hoe het nu met Robert in Australië is:
Hij heeft zijn scriptie, die hij in Nederland al af wilde hebben, afgelopen weekend afgerond.
Hij zit al in de 3e week van zijn stage en vind het er leuk. Het enige nadeel vind hij dat hij niet veel met andere studenten moet samenwerken. Ook staat de airco op de universiteit aan op 18°, waardoor hij eigenlijk met een lange broek daar moet rondlopen, maar dat is weer veels te warm als hij er naar toe fietst. (maar goed als dit de enige “problemen” zijn dan valt dat best wel mee XD )
Robert had van te voren al bedacht om het voetballen weer op te pakken als hij in Australië is en had verschillende voetbalclubs gemaild. Woensdagmiddag kreeg hij mail dat hij diezelfde avond mee mocht trainen bij de voetbalclub Ross River (10min fietsen van ons huis) en woensdagavond had hij zich al meteen ingeschreven! Er zijn ook veel (buitenlandse) studenten bij deze club dus wie weet komen daar nog wat leuke contacten uit.

De volgende keer dat ik een blog schrijf ben ik in AUSTRALIË :D

Liefs,
Daniëlle

  • 17 Februari 2014 - 15:55

    Peter En Ellen :

    Lieve schat,
    Een hele goed vlucht en een fijn weerzien met Robert in Townsville.
    Het gaat allemaal best goedkomen, ook vanavond als we afscheid nemen.
    Liefs van je moeder.

  • 17 Februari 2014 - 18:15

    Ingrid:

    Hallo Danielle,

    Heel veel plezier samen, goede reis en succes gewenst met de zoektocht naar een stageplek in het verre Australie. Zaterdag gaan wij onze dochter uitzwaaien op weg naar Zambia!

    Groetjes,
    Roger en Ingrid

  • 17 Februari 2014 - 20:56

    Yvonne Meijer:

    Hoi Daniëlle,

    Wat vind ik het ontzettend moedig van je dat je alleen deze lange reis gaat maken, respect! Natuurlijk wens ik je, mede namens Bert, een ontzettend goede reis toe, een heerlijk weerzien met Robert en een prachtige tijd in het Australische. Ik zal je berichten met plezier volgen. Heel veel succes en plezier gewenst!
    Groetjes,
    Yvonne

  • 18 Februari 2014 - 08:48

    Ingrid:

    Ik volg je via flight24 ...als je dit leest ben je er eindelijk. Ben erg benieuwd hoe het overstappen ging. En kan je eindelijk weer Robert knuffelen.
    We appe ... heel veel liefs Jaap en Ingrid

  • 18 Februari 2014 - 13:00

    Renée:

    Hallo Daniëlle,
    Hele goede vlucht en geniet van het mooiste land ter wereld!!

  • 19 Februari 2014 - 23:32

    Louise Farlow:

    Danielle, welkom in Australie na de lange reis. Ik hoop dat je verblijf in Australie na wens verloopt en veel zult genieten van je belevenissen.
    Veel plezier en success aan jullie beiden.
    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 16822

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: