Eerste uren en dag in Australië - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Eerste uren en dag in Australië - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Eerste uren en dag in Australië

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 Februari 2014 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het heel leuk vind hoe iedereen zo met mij mee heeft geleefd en me succes heeft gewenst!

En jawel hoor daar zit nu ik dan in Australië!! :D

Maandag kwam Lisa bij ons en eten en we zijn om kwart over 6 naar Schiphol vertrokken, even in de rij staan en spullen inchecken, althans dat dacht ik.. Ik was aan de beurt en de vrouw bij de balie zei dat mijn visum niet goed was! Dat ik een fout had gemaakt in het overnemen van het paspoortnummer. Nou toen begon ik toch wel even te stressen... We werden doorgestuurd naar de helpdesk waar een hele aardige meneer kwam vertellen dat het allemaal goed zou komen en dat dit in 5 minuten geregeld is. Pfoe een hele opluchting. Ik had de 8 voor een B aangezien en een 0 voor een O, ik denk dat dat komt doordat ik ’s avonds met slecht licht en vanaf een foto van het paspoort de code heb ingevoerd. Tip: doe dit overdag met goed licht en laat het even door iemand checken.
Daarna nog koffie/thee/warme chocomel gedronken en toen moesten we afscheid nemen. Dit was natuurlijk wel lastig, dus heb ik dat maar snel gedaan en toen de douane door. Gek idee was het toen, je staat er dan echt alleen voor en bent over 2 dagen in Australië..

Vluchten zijn prima verlopen. Heb in elke vlucht ook kunnen slapen. Alleen die 14 uur durende vlucht duurt toch echt wel enorm lang! Ik werd op een gegeven moment wakker en dacht we al ruim over de helft waren, nou niet dus, we hadden toen 5,5 uur gehad :o
Wat trouwens wel echt mooi was zijn de eigen schermpje die op de stoel voor je zitten. Je kan er films en series op kijken, maar wat helemaal gaaf was was bij het opstijgen. Er zitten namelijk ook cameraatjes aan de voorkant en onderkant van het vliegtuig die je ook op je scherm kan zien. Door de camera aan de voorkant had je een heel gaaf beeld over de baan en hoe ie de lijnen volgt naar de startbaan. In de lucht waren de camera beelden erg blokkerig.

In Townsville stond Robert mij op te wachten met een Australisch vlaggetje in z’n hand :) Heel fijn om hem weer in het echt te zien natuurlijk!

Het was wel een warm en vooral ook een heel nat welkom in Australië. Er was een monsoon over Townsville aan het gaan dus de regen viel toen, maar ook de dagen ervoor, met bakken uit de lucht. We wilden nog een geocache vinden in de buurt van het vliegveld, maar dat was toch nog zeker 10 minuten lopen. En dat met alle bagage was een inspannende klus, dus ik had mijn lange mouw t-shirt uitgedaan en liep in mijn witte hempje rond, helaas had ik er niet aangedacht dat je beter niet iets wits aan kan doen als je in de regen loopt. ^^ Vandaar dat ik de foto maar wat heb bijgesneden. Nadat we de cache hadden gevonden, hadden we niet veel vut meer om naar het vliegveld terug te lopen en op te zoeken hoe we met de bus thuis konden komen. Dus hadden we maar een taxi aangehouden.

Het huis ziet er schitterend uit en ook de kamer is erg mooi en groot. Helaas waren door de regen al mijn spullen nat geworden, dus binnen de kortste keren lag de hele kamer vol met allemaal natte kleren, papieren en andere zooi. Inmiddels is het bijna allemaal weer droog gelukkig.

Robert vertelde mij dat er nog een groot nadeel is aan de regen die zo hevig en in overvloed valt. Er zijn “floodways” die in de zomerperiode droog liggen, in het regenseizoen worden deze floodways weer gevuld door het regenwater. Het vervelende is alleen dat die soms een fietspad doorkruisen. Toen Robert dinsdag naar JCU fietste kwam hij 2 van zulke floodways tegen. Door de eerste kon hij doorfietsen, het was niet super diep en hij had een lekker vaartje. Echter bij de tweede probeerde hij hetzelfde alleen die bleek veel dieper te zijn en een hardere stroming te hebben. Zijn fiets werd onder hem uit geslagen en ging met de stroming mee. Robert zat vast in de stroming omdat die zo hevig was. Aangezien hij er maar niet uitkwam probeerde hij de politie en ambulance te bellen, maar die konden hem niet horen door het stromende water. Na een halfuur kwam een jongen aangefietst en die heeft de ambulance voor hem gebeld. Inmiddels was het gestopt met regenen waardoor het water wat minder snel stroomde en zo kon hij bij de kant komen. De ambulancebroeders hebben een check bij hem gedaan en hem daarna thuis afgezet. Gelukkig is alles goed met Robert!

Gister lag ik al om 19:00 te slapen, van 20:30 – 20:45 even wakker geweest en toen weer aan een stuk door geslapen tot 5:00. Daarna af en toe nog weggedommeld en om 8:00 opgestaan. Om 9 uur met Robert mee naar JCU gelopen en de bewuste plek van de stroming gezien. Het water was al flink gezakt, maar we hebben nog geen spoor van de fiets gevonden helaas. Misschien morgen meer geluk.
Het is nu heerlijk weer buiten, 27 °C en geen regen. Toch moet ik nog erg aan deze temperaturen wennen, ik ben erg blij met mijn zonnebrand factor 50, die heb ik hier zeker wel nodig! Na de wandeling duurde het wel even voordat ik was afgekoeld, gelukkig kan dit wel gemakkelijk met een zwembad in de tuin.

Net de laatste spullen uitgeruimd (met daarin verassingsbriefjes van pap, mam en Rich en gezichtsmasker, badzout en voetenbadtablet). Daarna wat gelezen in de schommelstoel in de tuin.

Toen Robert om 4 uur terug kwam van de universiteit zijn we samen met een huisgenoot weer opzoek gegaan naar de fiets. Ennnn GEVONDEN :D Het water was flink gezakt, uiteindelijk de fiets in de tunnel (die de 2 floodways verbind) gevonden! Het grappige was dat een slipper nog over het handvat heen zat! Andere slipper niet gevonden en die is waarschijnlijk ook niet meer te vinden. Maar goed de fiets is er weer.

It was a good day today :)

Liefs,
Daniëlle


  • 20 Februari 2014 - 09:38

    Linda:

    Leuk wat van je te lezen. Fijn dat de fiets terug is en dat Robert er gaan vervelende gevolgen aan heeft overgehouden. Wat een avontuur.
    Veel succes verder.
    Doe de groeten aan Robert.

  • 20 Februari 2014 - 10:30

    Peter:

    Aha, nu is het "fietsverhaal" me helemaal duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat er een stuk fietspad was weggeslagen, maar het was een "greppeltje". Toch best wel een tricky belevenis geweest, Robert, maar ik ben heel blij dat je het er goed van af hebt gebracht! Die greppel moeten jullie toch eens op de foto zetten en hier plaatsen!
    Groetjes vanuit een winderig, grijs, maar niet al te koud Nederland (9C).

    Papa/Peter

  • 20 Februari 2014 - 11:22

    Omapa:

    Lieve Danielle en Robert,

    Wat een belevenissen!!!!!! Heeft nederland veel regen, blijkt Australie nog meer te hebben. Heeft Nederland goede voorzieningen tegen wateroverlast te hebben, blijkt Australie het water over een fietspad af te voeren. Ben je in Nederland je fiets onherroepelijk kwijt als je zoiets overkomt, blijkt dat je hem in Australie na een dag weer gewoon terug te kunnen vinden. Gaan jullie het komende half jaar avontuur op avontuur beleven? En gaan jullie daar een even smeuig verslag van doen? We kunnen dan nog veel van jullie verslagen genieten.
    Maar serieus......wat een pech hebben jullie gehad en wat een geluk dat het zo is afgelopen.
    De eerste kennismaking met Australie is in ieder geval geweldig en we wensen jullie een echt gelukkig en plezierig half jaar toe. En nog meer verhalen waar we achteraf heerlijk van kunnen genieten.

    Veel liefs voor jullie beiden


    Omapa



  • 20 Februari 2014 - 19:40

    Peter En Ellen :

    Nu is het me een stuk duidelijker hoe dat met die fiets is gegaan. Gelukkig heeft Robert er niets aan overgehouden en is de fiets weer terecht.
    Veel droog geocache plezier gewenst daar down under. Fijn dat je ons zo gezellig laat meegenieten.
    Al kunnen relaxen met badzout/voetenbruistablet/masker?
    Luxe hoor dat zwembad in de tuin. Is het water een aangename temperatuur?
    Liefs van mij,
    Mama/Ellen

  • 20 Februari 2014 - 21:01

    Yvonne:

    Hoi Daniëlle, ik heb aan je gedacht hoor tijdens de reis. Ik ben blij te lezen dat alles zo goed is gegaan. Wel even schrikken zeg, met je visum! Gelukkig viel het uiteindelijk mee.
    En dan het verhaal met Robert, die fiets en die waterstromen! Best heftig, maar gelukkig ook alweer goed afgelopen, pfff.
    Als ik zo de foto's bekijk, ga je het daar wel een half jaar uithouden ;-). Geniet ervan, geniet van elkaar en de uitdagingen die er ook wel eens zullen doen! Jullie doen een hoop ervaring op en dat is rijkdom!
    Hartelijke groetjes, ook van Bert,
    Yvonne

  • 20 Februari 2014 - 22:52

    Ingrid:

    Wat heeft robert in dat potje zitten op de foto? Wat een harde stroming .. echt linke soep..gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Pas goed op elkaar. lieve groetjes (tante) Ingrid

  • 21 Februari 2014 - 00:29

    Danielle Hoefsloot:

    Bedankt voor de leuke reacties :D We gaan het vanzelf merken welke avonturen we gaan beleven :)
    @Mama: Nog geen badzout/voetenbruistablet/masker gehad, doe ik waarschijnlijk vanmiddag als ik terugkom van het boodschappen doen (dat is nl een halfuur heen en een halfuur terug lopen). Het zwembad is een heerlijke temperatuur!!
    @Ingrid: Robert heeft de geocache vast die we in de regen hadden gevonden

  • 21 Februari 2014 - 19:17

    Oma Jose Rammeloo:


    Dag danielle

    Ik heb je verslag gelezen,met de leuke en minder leuke avonturen ,
    maar alles is gelukkig weer op z.n pootjes terecht gekomen.
    ik wens je ook namens Gerard,een leuke tijd met Robbert in Australie
    Groetjes van Oma Jose

  • 21 Februari 2014 - 22:11

    Lisa:

    Nou ik ben weer bij hoor, heb al je blogg verhalen gelezen. Leuk ook om de foto's te zien
    En weer eindelijk samen met Robert! Helemaal happy.
    Geniet van je avontuur meis, ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Lobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 16808

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: