Meet Tonka en Mozes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Meet Tonka en Mozes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Meet Tonka en Mozes

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Maart 2014 | Australië, Townsville

Meet Tonka en Mozes

Op maandag had Robert vrij genomen. Hij kon niks doen aan zijn stage aangezien hij pas dinsdag een gesprek had met zijn begeleider. We zijn het winkelcentrum in gegaan en daar heb ik bij 7 koffiebars mijn resume ingeleverd. Helaas had niemand van hen plek. Misschien word ik over een paar weken nog wel gebeld dat ze een plek voor me hebben, maar daar kan ik natuurlijk niet op wachten. ’S Avonds kwam onze huisbaas (Steve) langs en hebben we gevraagd wanneer ons bureau komt, hij zei ‘100% this week’. Op het moment dat ik dit schrijf is het zondagavond en we hebben nog steeds geen bureau... toch wel beetje vreemd. Morgen maar weer sms’en dus!

Dinsdag en woensdag zijn we beide hard bezig geweest met stage en scriptie. Woensdagavond had ik weer frisbeetraining. We zijn in teams ingedeeld en ik zit in het ‘gele team’. We moeten nog een naam verzinnen, maar dat zal iets worden als ‘banana karma’, ‘banana slit’ of ‘bumblebees’. De laatste vind ik persoonlijk het leukste. Donderdag ben ik, samen met Leah, tussen het scriptie schrijven door naar het winkelcentrum geweest. Ik wilde namelijk nog graag een nieuwe bikini kopen. Het was maar goed dat we nu zijn geweest, want de bikini’s waren overal in de uitverkoop. De wintercollectie komt eraan vertelde de verkoopster. Ik ben benieuwd of er dan helemaal geen badkleding meer te koop is of dat het een nieuwe collectie badkleding is.
’S Avonds hadden we een feestje bij vrienden van huisgenoot Adam en Rochelle. Eigenlijk was het bijna ons hele huis die kwam en hun huis samen. Dit was wel erg gezellig en we lagen nog net voor middernacht in bed.

Toen Robert vrijdag terug kwam uit stage zijn we naar Palmetum (de botanische tuin) geweest. Hij had gelezen dat er een aantal uilen zitten, aangezien deze rond de schemer actief worden, waren we daar rond 18:00 naartoe gegaan. En jahoor, na nog geen 2 minuten lopen hoorden we het geluid van de uil al. We moesten even zoeken en toen zagen we hem ook nog eens. Robert heeft een statief gekocht dus die heeft hij meteen uitgeprobeerd. We hebben uiteindelijk 2 barking owls gezien. Een toepasselijke naam aangezien ze harder blaffen dan de gemiddelde hond! We gaan zeker nog weleens kijken natuurlijk of we nog een andere uilensoort kunnen zien.

We hadden enorm veel zin in zaterdag, want we gingen naar Billabong Sanctuary! Dit is een dierenpark iets ten zuiden van Townsville. We moesten 18 km fietsen om er te komen. De eerste 12 gingen prima en was heerlijk om te fietsen. Helaas waren de laatste kilometers over de high way, waardoor de auto’s ons met 80km/u voorbij racete terwijl wij op een klein paadje aan de zijkant konden fietsen. Maar goed we zijn er gekomen natuurlijk. We waren er rond 12:30, het eerste halfuur liepen we door het park en daarna zijn we naar de ‘dingo experience’ geweest. Een ranger vertelde over de dingo’s en haalde ook een dingo uit het hok. Deze dingo’s leken eigenlijk gewoon op honden. We konden ze ook aaien en ermee op de foto. Ik had ze iets gevaarlijker verwacht, maar dat zal in het wild waarschijnlijk wel zo zijn. Daarna hadden we de ‘salt water crocs’ show, super gaaf! Als de krokodil pas 10 cm onderwater is dan zie je hem al niet eens. Of te wel, goed oppassen in brak water. Na deze show zijn we weer even zelf door het park gelopen en zijn daar een paar hele lieve eastern grey kangaroo’s tegen gekomen. Ze komen gewoon naar je toe en je kunt ze aaien. Ook daarmee zijn we natuurlijk op de foto gegaan. Echt bizar dat ze zo dichtbij komen! Vervolgens hadden we de bird show: een stone bush curlew, kerkuil, tawny frog mouth , zwarte wauw en kakatoo werden aan ons voorgesteld en over elk dier werd wat verteld. De kakatoo kon nog een kunstje: als je je armen omhoog bewoog dan deed hij dat ook met zijn veren! Daarna zijn we nog wat meer te weten gekomen over slangen. Welke het meest giftig is en wat je moet doen als je een slang tegenkomt en hoe je voorkomt dat ie je aanvalt. En mocht ie je toch hebben aangevallen hoe je hier dan het beste mee om kan gaan. Erg nuttige tips als we de outback ingaan.
Dit was natuurlijk al allemaal super gaaf om te zien en te horen, maar het mooiste van deze dag kwam pas als laatst: de koala en wombat! We wilden allebei graag met een van deze twee op de foto, dus ik ging met de koala en Robert met de wombat. Als eerste was ik aan de beurt, Mozes de koala is een echte pro als het gaat om fotoshoots. Dit is goed te zien op de foto. Hij was ook super zacht en echt een knuffeldiertje, ik wilde hem eigenlijk niet loslaten. Daarna kwam Roberts nieuwe lievelingsdier; Tonka de wombat. Het is echt een groot (op het eerste gezicht een beetje een lomp) beest en het ziet er zo komisch uit hoe ie op z’n rug ligt te slapen met die poten wijdbeens en omhoog. Hij schijnt zich wel snel voort te kunnen bewegen, maar dat hebben wij niet gezien.
Het was echt een hele gave belevenis! Toen weer terug gefietst en daar zagen we nog wat wilde walabi’s.
Toen we rond 17:00 thuis kwamen was de poolparty al begonnen en konden we zo aanschuiven bij het eten van een broodje sausage en bier drinken. Ik denk dat we met een stuk of 18 mensen waren, dus een gezellige groep.

Zondag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn wat in het huis gaan schoonmaken. ’s Middags zijn we met Leah en haar vriend (die voor 10 dagen is overgevlogen uit USA om haar te bezoeken) naar het strand gegaan. Het was echt een prachtige dag. Strak blauwe lucht waardoor we magnetic island super mooi konden zien. Dit weekend voelde echt aan als vakantie!
Op de terugweg bracht de bus ons maar tot het winkelcentrum, waardoor we nog een klein halfuurtje terug moesten lopen. Halverwege kwam een klein grijs hondje aangekwispeld. We keken om ons heen of we het baasje konden vinden, maar die was nergens te bekennen. Zij had een halsband om met een telefoonnummer dus die hebben we maar gebeld. Er werd alleen niet opgenomen. We zijn toen maar naar huis gelopen met het hondje om het vanaf daar verder te regelen. Onderweg hadden we al een naam bedacht; Pepper, aangezien die grijs/bruin/zwart was. Thuis hebben we het nog een paar keer geprobeerd en gelukkig nam toen wel iemand op, waardoor ze weer naar haar eigen baasje terug kon. Deze haalde haar op, met haar 2 kinderen en het hondje heette Tessa kwamen we toen achter. Het was wel heel leuk om, al was het maar voor een halfuur, een hondje te hebben.

Liefs,
van ons

• 16 Maart 2014 - 15:24

Peter En Ellen :

Wow, wat een belevenissen weer. En wat gaaf die foto's. Heb er toch zo'n zin in om er naar toe te gaan.
    En wat een kleine Daniëlle-schaduw midden op de dag, grappig gezicht.

• 16 Maart 2014 - 18:36

Yvonne:

Hoihoi!
    Wat een leuke verhalen weer, ik word er helemaal vrolijk van! Jullie zien en beleven weer ontzettend veel en ook zijn er weer wensen uitgekomen. Mooi, hoor! Geniet maar lekker!
    Veel succes met het vinden van een stage/baantje, het schrijven van de scriptie!
    Groetjes,
    Yvonne

• 17 Maart 2014 - 12:58

Ingrid:

Wat gaaf zeg.. dat je zo dicht bij de dieren kan komen... geweldig... en wat zien jullie er samen gelukkig uit.
    lieve groetjes Ingrid

• 25 Maart 2014 - 23:57

Dot:

Leuk je verhaal over de barking owls... maakt me denken aan Monistrol en hoe Robert elke avond hoopt er een uil te zien. Ben blij dat het hem uiteindelijk (dan maar niet in Monistrol) gelukt is!
    heeft gezien!
    mooi fotos en leuk te kunnen lezen over hoe het gaat met jullie. Ik hoop dat je snel iets vinden, betaald of vrijwillig.
    Liefs xx