Rustig weekje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Maart 2014 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

Zoals de titel al zegt hebben we een rustige week gehad. Robert heeft de hele week weer stage gehad. Ik ben op maandag bij 4 winkelcentra langs geweest om bij koffiebars enz. mijn resume in te leveren. In totaal heb ik er nu al 40 ingeleverd, helaas nog niet met een positief resultaat. Óf ze vinden de 3 maanden dat ik kan werken te kort óf het is niet de goede periode om in te solliciteren. Toen ik aan een aantal Australiërs vroeg of ze nog tips hadden voor het zoeken/vinden van werk, zeiden ze dat het voor hen ook al heel moeilijk is om werk te zoeken. Met dit in gedachten ben ik ook maar opzoek gegaan naar vrijwilligerswerk. (Zoals bij de RSPCA of in het ziekenhuis) Ook daar weer een aantal mailtjes naartoe gestuurd, dus dat word volgende week nog even afwachten wat daaruit komt. Op dinsdagavond zijn we uitgeweest met de huisgenoten. En wel grappig, elke keer dat we uitgaan staat er in de ‘uitgaansstraat’ een oude man die muziek aan het maken is (zie foto). Vrolijke sfeer geeft dat. Vrijdagavond had ik nog een feestje van de frisbee, goede gelegenheid om ze weer wat beter te leren kennen. Zaterdag moest Robert de eerste officiële voetbalwedstrijd van het seizoen spelen. Ze hebben gewonnen en Robert heeft ook nog eens gescoord! Ik was thuis om wat aan mijn scriptie te werken en heb (geprobeerd) om brooddeeg te maken (met het recept van Roberts moeder). Dit moest wel 19 uur rijzen. Zondag het brood in de oven gedaan en jahoor het was gelukt! Het is nog niet zo luchtig als het moet zijn, maar het was dan ook pas de eerste keer. Best lekker vers brood op zondagochtend :-)
Na het ontbijt zijn we naar het Townsville Common Conservation Park gefietst. Robert had gelezen dat daar een heleboel verschillende soorten vogels zitten. We hebben een wandelingetje van 2 km gemaakt door het park. Het was er wel erg mooi, alleen de vervelende vliegen waren wel erg jammer. Ze zaten soms wel met 5 op je armen, 2 in je gezicht, 1 om je hoofd zoemend en dan nog een aantal op je benen. Heeel irritant dus, volgende keer nemen we ‘bug spray’ mee. Verder wel een aantal mooie vogels gezien, heel veel minikikkertjes en een wat grotere groene kikker. Toen fietste we nog wat verder door het park op weg naar een uitzichtspunt. En opeens zag ik iets op de weg liggen. Heel groot en dun, zo’n 2 meter lang en het bewoog... Jaaa we hebben een slang gezien!!! Het was mijn eerste dus dat was weer iets om van het lijstje af te strepen. Bij het uitzichtspunt nog wat mooie vogeltjes gezien. De eindscore van vandaag waren 5 nieuwe vogelsoorten, (waarschijnlijk) 1 black headed python , veel mooie gekleurde vlinders, 50 minikikkertjes rondspringend voor onze voeten en 1 groene kikker. Op de terugweg nog wat verse groente en fruit bij een locale boer gehaald, heerlijk! Zeker een goede dag gehad.

Liefs van ons

  • 23 Maart 2014 - 12:45

    Papa:

    Ja, het is een tak die door de warmte wat bewoog! :-) Leuk zo'n slang, jammer dat je geen close up foto hebt. Mooie foto's en wat een fraaie kleuren hebben die vogels en kikkers!

    Groetjes,

    Papa

  • 23 Maart 2014 - 12:58

    Danielle Hoefsloot:

    Hoi papa,
    We hebben wel een foto waarop de slang beter te zien is, maar het lukte niet op die te uploaden. Dus zodra het lukt om die erop te zetten doen we dat natuurlijk!
    xx

  • 23 Maart 2014 - 13:23

    Peter En Ellen :

    Wat een mooie foto's weer. En leuk om een slang te zien, wat heb je nog op je lijstje staan dat je wilt zien?
    Ik duim voor je dat het vrijwilligerswerk nog wat gaat worden. Niet dat je daar (dat duimen van mij) veel aan hebt, want heb ook geduimd dat je werk zou vinden. Maar voor het idee, toch?

  • 28 Maart 2014 - 11:03

    Thanh:

    Succes met je sollicitatie Daniële en Robert stage.

    Groetjes van ons.

  • 28 Maart 2014 - 15:19

    Thanh:

    Hoi Daniële en Robert,

    De kaart van jullie vooral voor Lida's verjaardag is net vandaag aangekomen. Ik denk dat Lida het leuk zou vinden. Veel plezier in het weekend en bedankt.

    Gr, Thanh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 16829

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: