Cycloon Ita - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Cycloon Ita - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Cycloon Ita

Blijf op de hoogte en volg Danielle

13 April 2014 | Australië, Townsville

Deze week begon anders dan anders. Op maandag ben ik een dagje bij een fysiotherapeut gaan meelopen. Ik kon meteen merken dat deze fysiotherapeut ook een docent op JCU is, want dingen uitleggen, en er ook de tijd voor nemen, was geen probleem. Het eerste halfuur heeft hij uitgelegd welke patiënten er zouden komen en wat hij de vorige keer bij de behandeling heeft gedaan. Het leuke was dat ik alles begreep! De medische termen zijn natuurlijk in het Latijn en alle onderzoekstesten hebben ook dezelfde naam. Er waren wel een paar testen die ik niet kende dus die heeft hij meteen even laten zien, zodat ik ze nu ook weet. Ik heb 6 patiënten gezien, met allemaal een andere soort klacht, wat zeer leerzaam was. Toen ik wegging zei hij dat ik misschien wel nog een keer mag meelopen voordat ik wegga. Super dus!! Dinsdagochtend vrijwilligerswerk in het ziekenhuis, wel op een andere afdeling deze keer, namelijk de kinderpolie. Het was erg rustig omdat het vakantie is, dus heb niet zoveel kunnen doen. Na 2 uur ging ik dan ook bij de vrouwenpolie helpen. Hier zitten zwangere vrouwen te wachten op hun doktersafspraak. Sommige hebben al kinderen en die moeten een beetje vermaakt worden, vooral als ze wel 3 uur moeten wachten. ’s Middags even gekeken of mijn ‘oppasadvertentie briefje’ nog bij de supermarkt hing, en jawel hoor 5 strookjes met mijn gegevens waren afgescheurd. Helaas nog geen mail of telefoontje gehad, maar het begin is er. Op woensdagavond was er weer frisbee training waar we onze nieuwe jerseys kregen! De rest van de week is Robert weer druk met z’n stage en ik met scriptie bezig geweest. Op maandag hoorden we al verschillende geruchten dat er een cycloon aan zou komen. Boven Cairns zou hij aan land komen en dan waarschijnlijk afzakken naar beneden. We hoopten dat de cycloon al ergens rond woensdag bij Townsville in de buurt zou komen, want we hadden precies voor dit weekend een campingtrip gepland naar Magnetic Island. Helaas was dit niet het geval en hebben we dit moeten verplaatsen voor over 2 weken. De reden dat we nu naar Magnetic island wilde was omdat er een full moon party was. De eerste van dit jaar en deze schijnt het leuks te zijn. We hadden onze tickets al geboekt en besloten daarom toch wel naar dit feest te gaan, aangezien de Cycloon Ita pas zondag langs Townsville zou komen. Samen met een huisgenootje (Leah) besloten we om op de fiets naar de boot te gaan, want dat zou ons weer wat geld besparen. Helaas goot het van de regen op het moment dat we weg wilden, maar we waren al te laat om de bus te pakken. Dus schone en droge kleren mee en hoppa op de fiets. We waren de straat nog niet uit, of we waren al kletsnat! In Nederland ben ik daar nooit zo’n fan van, het is dan zo koud, maar hier was het eigenlijk best wel leuk! In 35 min naar de boot gefietst, dus dat ging lekker vlot. Alle verkeerslichten hadden we zo goed mee dat we het idee hadden dat er iemand zat mee te kijken en ‘de arme fietsers’ wel een groen licht zou geven. Bij de boot hadden we met een vriendin van Leah afgesproken en zo gingen we naar het eiland. Op de boot in de wc omgekleed, wat nog best wel lastig is als de boot hard over het water stuitert. We werden er zelfs een beetje zeeziek van, maar het was dan ook lastig om naar de horizon te kijken in het donker. Toen veel plezier gehad op het feest en er van genoten. Om 1:00 waren we het zat en liepen we naar de boot. Daar aangekomen kregen we te horen dat de boot pas over 2 uur zou vertrekken. Dat werd dus buiten op een bankje proberen te slapen, wat best lastig is als je in de koude (oke, koele) wind ligt. Weer terug naar huis gefietst en om 5:00 lagen we heerlijk in ons bedje. Uitgeslapen tot veels te laat en de rest van de dag eigenlijk vrij weinig gedaan. Van zaterdag op zondagnacht ging het buiten aardig te keer, veel wind en veel regen. De enige ‘schade’ bij ons was dat onze was nog buiten hing en weer opnieuw gewassen kon worden. ’s Middags was het weer droog en zijn we naar de botanische tuin (Palmetum) gegaan, daar was de schade wel iets groter. Een aantal bomen lagen om en takken zijn beschadigd. We hebben er wel een mooie bamboe stok aan overgehouden die we mee naar huis hebben genomen en hebben bewerkt met olie. Hopelijk blijft de kleur op die manier een beetje behouden. Aangezien de cycloon nog steeds dichtbij is zijn er prachtige luchten rond de schemer te zien. De hemel lichte roze en daarna oranje op! Is er toch nog een voordeel van een cycloon.

Lieve groetjes van ons

• 13 April 2014 - 13:05

Peter En Ellen :

Leuk weer om jullie verhalen te lezen. Met jullie bananengele shirts doen jullie je teamnaam wel eer aan.
    Gelukkig konden jullie nog wel naar de Full Moon Party gaan.
    Leuk die bamboe, ben benieuwd hoe die blijft.
    Succes de komende week en geniet je maar suf daar down under.
    Liefs van mij, Mama

• 14 April 2014 - 09:27

Opa:

Hallo Danielle en Robert,

Zojuist je verslag gelezen. Danielle wat schrijf je toch geweldig:onderhoudend en goed geformuleerd. Wij zijn trots op jullie. Houen zo!!!!!

We wensen jullie fijne Paasdagen toe.

Opa ( mede namens Oma)

• 16 April 2014 - 22:40

Yvonne:

Hoi Daniëlle en Robert,
    Wat een avonturen weer allemaal! Als alles dan weer goed afgelopen is, is het leuk om meegemaakt te hebben!
    Heerlijk dat je bij die fysio mocht meelopen. Het lijkt me dat het heel leerzaam is omdat het in ieder ander land toch allemaal net weer iets anders gaat dan bij ons, laat staan als je meeloopt bij een fysio aan de andere kant van de wereld! En dan nog je vrijwilligerswerk, goed van je!
    Wat was de maan mooi full deze keer, vond je niet? Leuk, zo'n party! En vooral als het gezellig was!
    Over de cycloon hebben we hier ook gehoord. Ik ben blij te lezen dat jullie er goed van af zijn gekomen! De palmen wat minder, wat wel een paar trieste plaatjes opleverde. Maar ach, hij zal het wel weer te boven komen, lijkt me.
    Wat willen jullie met die bamboestok gaan doen? Hij is inderdaad mooi, hoor, maar ik ben toch wel benieuwd!

Nog heel veel plezier en ontzettend veel mooie ervaringen erbij gewenst! Geniet!

Groetjes en fijne paasdagen gewenst,
    Yvonne

• 17 April 2014 - 06:28

Loes Farlow:

Wel jullie hebben al heel wat van de slechte kant van Australie gezien. Cyclones zo laat in het seizoen is vrij zeldzaam. Gelukkig ziet het er mooi uit voor het paas weekend dus geniet ervan.

• 17 April 2014 - 17:09

Danielle Hoefsloot:

Bedankt!! Voor jullie ook allemaal hele fijne paasdagen!
    Ja we hebben hier zeker al een hele hoop meegemaakt :)
    Haha, nou we hadden eigenlijk geen idee wat we met de bamboestok wilden doen, maar we dachten, laten we em mee naar huis nemen en kijken of die goed hard blijft of niet. Het staat namelijk wel leuk in de kamer als een soort accessoire. Maar helaas hij begint nu al te verkleuren en zacht te worden, dus ik gok dat die over een week weer onze kamer uit is :P

Iedereen een heerlijk weekend toe gewenst
    Liefs

• 19 April 2014 - 16:42

Peter En Ellen :

Fijne Paasdagen!!
    Jammer dat ons kaartje niet op tijd is aangekomen. Daarom maar via deze weg.
    Wel saai hoor, de Paasdagen zonder jullie.
    Geniet van 2 fijne dagen.
    Lieve groetjes van ons,
    Papa, Richard en Mama