Another week in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Another week in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Another week in Townsville

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 Mei 2014 | Australië, Townsville

Allereerst, de foto’s van het duiken van vorig weekend staan erop! Zo leuk dat we deze foto’s hebben. Helaas zijn de foto’s van onze onderwater wegwerpcamera vooral erg wazig geworden.
We hebben een drukke maar goede week gehad. Dinsdag had Robert veldwerk op het oefen terrein van het leger (Townsville Field Training Area), wat ongeveer een uur het binnenland in ligt. Ze vertrokken al om 6:00 uur dus dat was vroeg opstaan. Het terrein was enorm groot en ze moesten door meerdere checkpoints rijden, waarbij ze steeds moesten wachten op toestemming om verder te gaan, omdat het leger die dag bezig was met ‘live shooting’ exercities. Het veldwerk bestond uit watersamples nemen, watereigenschappen/kwaliteit meten (pH, geleidbaarheid, zuurstofgehalte, nutrienten samenstelling, etc) en het vangen van ‘waterbeestjes’. Dit werd steeds begeleid door explosies op de achtergrond. Woensdag had ik mijn een-na-laatste keer frisbee. Aangezien we geen kans meer hadden om in de finale te komen zijn we een vriendschappelijke wedstrijd tegen het team van een huisgenootje van mij gaan spelen. Dit was super gezellig en we hebben leuk gespeeld. Ik heb zelfs gescoord ^^. Scoren bij frisbee doe je door de frisbee te vangen in een bepaald gebied aan het einde van het veld. Toen ik op donderdag thuis kwam van een dagje in de bieb had ik een hele leuke verassing: een pakje uit Nederland van mijn ouders! Met allemaal kleine pakjes erin. Sommige mochten we nu al openmaken en anderen mochten pas op mijn verjaardag. Met al die pakjes moesten we meteen aan Sinterklaasavond denken. Een van de cadeautjes waren STROOPWAFELS, jammie! Onze huisgenoten waren ook erg blij met dit cadeau. Vrijdag heb ik vrijwilligerswerk op de golfclub gedaan. Dit was geregeld door ‘The hospital foundation’ om geld in te zamelen voor een vernieuwde kinderafdeling. We konden niet heel veel doen, want er waren ook weer mensen van het leger om te helpen. Blijkbaar hebben ze een soort samenwerkingsverband met het ziekenhuis. Uiteindelijk, na 2 uur een beetje te hebben gewacht, zijn we op een golfkarretje langs de verschillende groepjes gereden om drinken uit te delen. Vervolgens nog een tijdje bij een ‘hole’ gezeten waar de mensen konden wedden of ze hun bal in de cirkel bij de vlag konden krijgen. Dit was ook weer een manier om geld in te zamelen, want het lukte niemand om ‘em daarbinnen te krijgen. Om 16:00 was ik weer thuis. Robert had toen een skype gesprek met zijn stagebegeleiders in Nederland. ’s Avonds hadden we weer een huisfeestje met als thema Harry Potter. Een beetje creatief geweest met crêpe papier om een cape en stropdas te fabriceren. Het was gezellig druk in huis! De volgende dag maar een grote schoonmaak gehouden, zodat het er weer vertoonbaar uitziet. ’s Middags zijn we naar de Jezzine Barracks geweest. Dit is een oud legeroefenterrein welke is omgebouwd tot een park met een fantastisch uitzicht over de zee!! Lopend over de mooie vlonders voelde het weer precies als vakantie. Een paar weken geleden schreef ik dat het wat kouder werd, maar de afgelopen week is het heerlijk weer geweest 25°C overdag en 20°C ’s nachts, perfect dus. Zondag had Robert een voetbalwedstrijd, waar hij uiteindelijk alleen maar naar heeft gekeken omdat de trainer wilde zien hoe de rest een volledige 90minuten durende wedstrijd speelde. Robert vond het niet zo erg dat hij moest zitten want het was bloedheet. Ik ben met de andere 3 meiden van het huis naar het strand geweest. Heerlijk gerelaxt, boekje gelezen, afgekoeld in het water en een drankje gedaan in een bar. Leuk om nog wat tijd met hen door te brengen want Leah gaat al over 3 weken weg uit Townsville en ook voor ons begint de tijd in Townsville te dringen (6 weken nog maar). Dus we blijven volop genieten van alles!

Liefs van ons

• 25 Mei 2014 - 10:47

Peter En Ellen :

Ja, de tijd gaat hard, Daan. Morgen ben je op de helft van je tijd in Australië en wij zijn zelfs al een week over de helft voordat we jou en Robert weer zien in Brisbane.
    Geniet nog maar van alles wat je tegenkomt en veel plezier met het uitpakken op je verjaardag van de cadeautjes.
    Liefs, mama

• 25 Mei 2014 - 13:15

Ingrid:

Je gaat de feestjes straks nog missen.... Leuk creatief geweest met je Harry Potter outfit.
    liefs en knuffel, Ingrid

• 26 Mei 2014 - 05:27

Loes Farlow:

Weer een geweldig verslag van jullie activiteiten.
    Ik weet niet precies wanneer je jarig bent Danielle en dus misschien te vroege felicitaties. Ik hoop dat je een fijne dag zal hebben.
    Groetjes

• 30 Mei 2014 - 23:34

Oma Jose:

de verslagen worden steeds spannender Genieten jullie nog maar van de laatste tijd
    groetjes oma