21th birthday in rainy Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu 21th birthday in rainy Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

21th birthday in rainy Townsville

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 Juni 2014 | Australië, Townsville

Deze week heb ik mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd, dus nu ‘fingers crossed’ voor een goed cijfer. Als dit voldoende is, mag ik mijn scriptie hier nog afschrijven. Robert is druk bezig geweest met analyseren van de foto’s van de mangroves. Volgende week heeft hij het analyseren af en kan hij beginnen aan het schrijven van zijn resultaten. Zijn stage schiet al erg op, nog maar 5 weken te gaan. Van die 5 weken zitten we zelfs nog 1,5 week in de Daintree voor veldwerk voor Robert. De Daintree is een groot regenwoud, ongeveer 400 kilometer ten noorden van ons. Ik heb het geluk dat ik ook mee mag en kan daar (hopelijk) verder werken aan mijn scriptie. Volgende week horen jullie meer hierover.
Dinsdag en donderdag weer vrijwilligerswerk gedaan. Een collega vrijwilliger heeft voor mij en Robert een Kookaburra geschilderd, erg lief! Dit alvast als aandenken aan mijn tijd als vrijwilliger in het ziekenhuis en als aandenken aan Australië. Deze gaan we dus heel voorzichtig mee naar huis nemen zodat we die kunnen inlijsten. Elke dinsdagochtend was er op de universiteit gratis koffie en een koekje voor de internationale studenten. Nou zijn we niet student aan JCU maar we gingen daar wel altijd naartoe natuurlijk. Aangezien het de laatste week was voor de examens was er een hele berg pizza gehaald, dat was een heerlijke lunch! ’s Avonds zijn we nog een keer met het hele huis uitgeweest. Dit is waarschijnlijk de laatste keer, want Leah (Amerikaans meisje) gaat al bijna weg. Het was weer een gezellige avond.
Woensdag was de laatste keer frisbee voor mij. We hadden niet echt een wedstrijd, iedereen deed eigenlijk gewoon waar die zin in had. Ook was het gebruikelijk dat je daarbij een biertje aan het drinken was. Heel erg vrijblijvend dus. Na een halfuur vond ik het wel weer genoeg geweest en ben ik, na iedereen gedag te hebben gezegd, weer naar huis gegaan. Gek dat we nu al een hoop ‘laatste keren’ hebben gehad, dat zal komende weken nog meer zijn.
Vrijdagmiddag had Robert vrij genomen om samen met mij verjaardagstaarten te bakken: een heerlijke appeltaart en brownies! Deze waren gelukkig goed gelukt en we hebben die op zaterdag natuurlijk opgesmuld. Robert had de kamer mooi versierd met ’21 – vlaggetjes’ dus ik voelde me meteen jarig. We wilden hier nog steeds een keer uit eten, het vieren van mijn verjaardag leek daarbij de juiste gelegenheid. Op vrijdagavond zijn we naar een restaurant gefietst die we al op internet hadden uitgezocht. Een BYO (Bring Your Own) restaurant, dat betekend dat je je eigen drinken mee mag nemen voor bij het eten. Ideaal dachten wij. Robert had een kippenvleugel en ik zalm als hoofdgerecht uitgezocht. Helaas waren de porties ienieminie. Het leek wel een voorgerecht. Vooral Robert had erg weinig. Nadat we ons drinken ophadden zijn we maar gaan afrekenen en weggegaan. We hadden nog wel een toetje kunnen nemen maar dat zal ook wel een klein bolletje ijs zijn geweest en Robert had echt nog trek. We fietsten naar het centrum om daar een stukje rond te lopen en nog iets te halen. Toen kwam ik opeens op het idee van Pies (hartig taartje), dit is typisch Australisch en hadden we nog niet op sinds we hier zijn. Na deze pie zaten we wel vol en konden we voldaan naar huis fietsen. Toen we terug waren even met opa en oma geskypt terwijl ik hun cadeautjes uitpakte, gezellig zo waren ze er toch bij! Snel gaan slapen want de volgende dag was ik jarig!! Om 8 uur 's ochtends met papa en mama geskypt en ook hun cadeautjes uitgepakt. Leuk om zo mijn verjaardag te beginnen. Van Robert heb ik een paardrij-rit op de Atherton Tablelands (begin juli gaan we hier naartoe) gekregen en een kaartenatlas van Australie, welke vooral erg praktisch is. Het was eigenlijk de bedoeling om samen met de huisgenoten een dagje naar het strand te gaan, maar helaas werkte het weer totaal niet mee. De hele week was het prachtig met strakblauwe lucht en zon en precies nu op mijn verjaardag regende het de hele dag. Maar goed, ik wilde nog wel iets doen dus robert en ik zijn naar de stad gefietst en gingen wat winkeltjes bekijken. Eigenlijk wilden we naar de souvenir winkel, maar die was net een kwartiertje daarvoor dicht gegaan, balen dus! Koffie en een donut gehaald en onder het afdakje deze genuttigd. Toen we thuis kwamen was er een leuke verrassing want de huisgenoten hadden ons huis versierd! Ik voelde me helemaal jarig. Happy birthday stond zelfs in het Nederlands! Eigenlijk wilden we gaan barbecueën maar helaas doet onze bbq het nog steeds niet. We hebben dus de worstjes en kipburgers in de pan moeten bakken. Het was wel gezellig om dit met z’n alle op te eten. ’s Avonds kwamen nog een paar goeie vrienden, maar niemand van de frisbee kon komen. Dit vond ik niet heel erg jammer, het was gezellig zoals het nu was met de beste vrienden!
Zondag had Robert weer een wedstrijd (1-1 gespeeld) en zijn we onze vakantie verder gaan voorbereiden.

  • 01 Juni 2014 - 15:11

    Yvonne:

    HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
    HAPPY BIRTHDAY TO YOU
    HAPPY BIRTHDAY DEAR DANIËLLE,
    HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!

    Ik wens je een heel mooi, liefdevol, avontuurlijk, succesvol, gezond en gelukkig leven als volwassene toe!

    Een fijne dag!

    Groetjes,
    Yvonne

  • 02 Juni 2014 - 09:02

    Ingrid:

    Hoi daan,
    Zo te lezen, heb je een gezellige 21 e verjaardag gehad. 21 jaar worden in down under zal je niet gauw vergeten.
    Heel veel plezier en we lezen je verslagen met veel plezier. Liefs van jaap en ingrid...

  • 03 Juni 2014 - 06:22

    Loes Farlow:

    Fijn dat je zo ver van huis toch een leuke 21ste verjaardag hebt gevierd.
    Zal ik vast stroopwafelen inslaan voor als je in Brisbane bent ? Of andere Hollandse lekkernijen kan ook. Ik ben vrijwilliger bij het Hollandse bejaarden centrum (Prins Willem Alexander Village) waar een winkeltje is met allerlei Nederlandse dingen. Wij doen vaak broodje kroketten voor lunch.

  • 03 Juni 2014 - 18:27

    Alie Timmers:

    Lieve Danielle,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Taart en brownies zien er heerlijk uit. Fijn dat jullie ondanks de regen zo'n gezellige dag hebben gehad. Liefs van Thomas en Alie

  • 04 Juni 2014 - 01:44

    Daniëlle:

    Bedankt voor de felicitaties!! :D

    Wat leuk Loes dat er allemaal Hollandse lekkernijen te koop zijn bij dat bejaarden centrum! Stroopwafels vervelen ons nooit, dus dat zou wel lekker zijn.
    Haha, broodje kroket had ik inderdaad ook gegeten vlak voordat ik wegging, bij opa en oma. Wat leuk dat die dingen daar te krijgen zijn, is ook zeker leuk voor de bewoners van het bejaarden centrum!

  • 10 Juni 2014 - 21:10

    Roger En Ingrid:

    Danielle, (en robert)

    Van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag, zo te lezen hebben jullie dat weer goed gevierd!!

    Leuk om keer op keer jullie verhalen te lezen.

    Geniet van alle mooie ervaringen en belevenissen, dit kan niemand jullie afnemen dus geniet!!

    Gr roger en ingrid



  • 11 Juni 2014 - 11:50

    Jose Rammeloo:

    Danielle gefeliciteerd wat een lekkere appeltaart en stoans.smullen hoor!!!!!
    groetjes oma jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 16823

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: