Vrijwilliger in Ziekenhuis - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Vrijwilliger in Ziekenhuis - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger in Ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 Maart 2014 | Australië, Townsville

Lieve allemaal,

De week begon al goed. Op maandag, na de hele dag stage/scriptie te hebben gehad, kwamen we thuis en daar stond ons bureau! Onze kamer een klein beetje verbouwd en nu staat ie hier prachtig in onze kamer. Toen ik 5 weken geleden aankwam in Townsville had het die week ervoor heel veel geregend. De afgelopen weken heeft het amper geregend en sinds vorige week begon het al weer wat meer met buien. Dinsdag op woensdag nacht heeft het aan een stuk door gegoten en woensdagmiddag is het pas droog geworden. Eigenlijk is dit juist wel goed, aangezien straks het droge seizoen eraan komt, en droog is dan ook echt droog. Nu kunnen de plantjes zich nog even goed vol met water zuigen, zodat ze daarna langer mooi blijven. Woensdag hebben we de ochtend maar thuis gewerkt, hopend dat het nog wel droog zou worden. De regen hoorden we op het afdakje naast onze kamer tikken, waardoor ik een beetje een vakantiegevoel kreeg. Klinkt misschien wat gek, maar ik kan me aardig wat vakantiedagen herinneren dat we binnen in de caravan zaten en dat ook daar de regen op het dak tikte. In tegenstelling tot toen kon ik niet rustig spelletjes gaan spelen, maar moest er hard gewerkt worden aan de scriptie. De voetbal en frisbeetraining is deze week op dinsdag en woensdag door de vele hoeveelheid regen niet doorgegaan (het veld is namelijk ondergelopen) en op donderdag voetbalde Robert op een ander veld. Aangezien ik nog niks van het vrijwilligerswerk in het ziekenhuis had gehoord, ben was ik op woensdag langsgegaan. Daar kreeg ik te horen dat ik de volgende dag om 9 uur mocht komen om eens rond te kijken of ik het leuk vind om op de Children’s ward (kinderafdeling) te werken. Ik was super blij toen ik hoorde dat ik mocht komen. En kon niet wachten tot het de volgende dag was. Daar heb ik eerst een rondleiding gekregen en gingen we bij de bedden langs om te vragen of de kinderen iets nodig hadden. Vervolgens nog wat met de kinderen gespeeld en toen was het alweer tijd voor ‘morning tea’ om 10 uur, met de andere drie vrijwilligers. Na de thee kreeg ik uitleg over het hoe en wat op de afdeling. Wat mag wel en wat niet en welke kinderen hier bijvoorbeeld komen. Om 11:15 gingen de andere vrijwilligers aanstalten maken om weg te gaan, ik was een beetje verbaasd, dacht dat het zeker wel tot 14:00 zou duren. Toen legde ze uit dat zij er al om 7:30 waren en dat er in de middag weinig te doen is op de afdeling i.v.m. middagslaapjes. Aangezien ik de hele dag had vrij gepland ben ik nog een uurtje in de grote hal gaan helpen en daarna op de oncologie afdeling koffie en thee geschonken. Kortom een enerverende dag. Dinsdag ga ik om 8:00 uur weer op de kinderafdeling aan de slag en kan ik hopelijk nog meer doen!
Op vrijdag zijn we eens gaan kijken wat de goedkoopste wijn in de winkel was. Flessen zijn enorm duur, begint vanaf 20 dollar (13 euro). Maar er bestaan ook hele handige kartonnen 5L pakken met wijn. Deze zijn natuurlijk een stuk goedkoper. En aangezien er ook nog een aanbieding was 3x5L voor 30 dollar konden we die natuurlijk niet laten liggen. Wel wisten we al dat dit soort wijn, ‘gunn’ genaamd, waarschijnlijk niet een hele goed kwaliteit is en vooral heel zoet. Daarom hadden we Rose, Crisp dry white wine en Classic dry white wine gekocht. Thuis gekomen hebben we onze aankoop even geproefd en wat bleek droge wijn is hier nog steeds zoet! In Nederland is het te vergelijken met de lichtzoete huiswijn van de AH. Best prima dus voor hier.
Het lijkt ook wel alsof er een ander seizoen aankomt, namelijk de herfst. Niet qua weer betreft, maar we hebben al heel veel paddestoelen, dennenappels op de grond en herfstbladeren gezien. Maar waarschijnlijk zijn de paddestoelen door de grote hoeveelheid regen van de afgelopen week komen opzetten, de dennenappels gewoon van de boom gevallen en liggen de bladeren waarschijnlijk al een hele tijd op de grond, waardoor ze in herfstkleuren zijn veranderd.
Aangezien Roberts wedstrijd niet door ging, hadden we het hele weekend om lekker te ontspannen. Zaterdag vooral thuis gezeten (wassen en andere huishoudelijke taken) en boodschappen gedaan. Zondag zijn we naar het strand geweest. Aangezien we geen zin in het zoute water hadden (we zijn een beetje verwend door ons eigen zwembad) zijn we in de kinderwaterspeeltuin geweest om af te koelen van het fietsen. Daarna heerlijk gelezen en half geslapen in het gras. Toen onszelf nog even getrakteerd op een lekker ijsje en weer terug naar huis gefietst tijdens de zonsondergang, hele mooie (wolken)luchten zijn er dan te zien. ’s Avonds film gekeken en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

Lieve groetjes van ons

  • 30 Maart 2014 - 15:57

    Peter En Ellen :

    Hoi lieve schatten,
    Wat een mooie foto's weer. Zie ik bij de paradijselijke foto (nr. 8) Magnetic Island op de achtergrond? Ook de foto's van de vogels zijn prachtig en die waterval ook.
    Succes met het vrijwilligerswerk, eindelijk een andere activiteit dan alleen maar je scriptie.
    Liefs van je moeder.

  • 30 Maart 2014 - 22:26

    Yvonne Meijer:

    Wow, weer leuke berichten: vrijwilligerswerk, paddestoelen, waterval (lijkt wel uit het paradijs als je het hekje even wegdenkt!), seissies, wegdromen in het gras, ijsje ..... nog heel veel plezier en go on like this!
    Groetjes,
    Yvonne

  • 30 Maart 2014 - 22:28

    Yvonne:

    Zie dat je moeder net zoiets schreef ... hahaha! Zo zie je maar wat hetgeen je schrijft en de foto's oproepen! ;-)
    Groetjes!

  • 04 April 2014 - 15:42

    Ingrid:

    Wat is het daar toch schitterend, je ziet er gelukkig uit....!!!
    Super ...eindelijk kan jen je iets met kinderen doen.... daar ben je SUPER in.... zoiets gaat Gina waarschijnlijk in rijswijk doen, in een soort logeerhuis voor ernstig zieke kinderen.

    lieve groetjes van ons alle... dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 16838

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: