Ready to dive! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Ready to dive! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Ready to dive!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 Mei 2014 | Australië, Townsville

We hebben een rustige ontspannen week gehad. Overdag was Robert druk bezig met het analyseren van de mangroven beelden. Hij zit er inmiddels al goed in, waardoor het nog wel saai is, maar hij het niet heel erg vind om te doen. Ook komt er binnenkort wat veldwerk aan, wat een extra motivatie geeft om hard door te werken om alles op tijd af te krijgen. Dinsdag en donderdag heb ik weer vrijwilligerswerk gedaan. Het was erg rustig op de kinderafdeling. Dinsdag waren de helft van de bedden leeg, wat natuurlijk goed is want dan zijn er minder kindjes ziek. Donderdag lagen er opeens best veel baby’s op de afdeling, maar zij hadden allemaal hun ouders die voor hun zorgden, dus we hoefden niks te doen. Het frisbeeën gaat ook nog steeds goed. De wedstrijd van woensdag hebben we gewonnen en we hebben nog een kans om eerste te worden! Robert had woensdagavond een voetbalwedstrijd, waardoor de training van dinsdag in het zwembad plaatsvond. In eerste instantie dacht ik, daar is wel over nagedacht dus, rustig de spieren ontspannen voor een wedstrijd. Maar deze zwembadtraining vond plaats in het buitenzwembad. Of te wel, koud water en buitentemperatuur (15°). Lijkt me toch niet echt goed als je klappertandend in het zwembad oefeningen aan het doen bent. De wedstrijd van woensdag hebben ze 2-2 gelijk gespeeld, best netjes aangezien het team waartegen ze speelden als ‘beste’ werd beschouwd. Alle andere avonden hebben we ons in het duikleerboek verdiept. Inmiddels is alles gelezen en zijn de oefenvragen gemaakt. We zijn dus klaar om te duiken!
Zaterdag wilden we wat caches zoeken langs de rivier bij ons achter. Helaas kwamen we erachter dat we een pen waren vergeten mee te nemen. Een beetje dom dus. Op het terras zat de grootste sprinkhaan die we ooit hadden gezien, wel 10 bij 15cm groot. ’s Avonds naar vrienden van een huisgenoot geweest met alle andere huisgenoten en daar een gezellig avond gehad. Vandaag hebben we nog wel één cache gevonden en kunnen loggen. Ondertussen heerlijk genoten van het weer en de natuur. Wat een prachtige plek blijft het toch.
Deze week is het maar een kort berichtje zoals jullie zien, volgende week komt er weer een heel verhaal aangezien we een drukke, enerverende week gaan beleven!

Liefs,

• 11 Mei 2014 - 13:35

Peter En Ellen :

Jammer dat het geocachen niet helemaal goed lukt. Ik vind het ook lastiger met mijn telefoon dan met de GPS. Die in het park bij jullie huis, kunnen we misschien in augustus nog wel zoeken met elkaar.
    Succes met het duiken de komende week. Ben nu alweer benieuwd naar jullie verhalen.
    Liefs, mama