Back to reality - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Back to reality - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Back to reality

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 September 2014 | Nederland, Nootdorp

Lieve trouwe lezers,

Dit is mijn 30e en tevens laatste blog die ik schrijf over ons geweldige avontuur in Australië!!

Wij zijn inmiddels één week thuis! Het was heel bizar om Richard en mijn ouders in Townsville gedag te zeggen en ‘achter te laten’ in Australië. Toen we opstegen hadden we een prachtig uitzicht over de stad, waardoor we meteen al last van heimwee kregen. We hadden helaas geen camera of telefoon bij de hand om er een foto van te maken. Verder gingen de eerste 2 terugvluchten (Townsville -> Sydney en Sydney -> Abu Dhabi) goed, helaas hadden we bij de laatste vlucht van Abu Dhabi naar Amsterdam 2 uur vertraging vanwege (weer) motorproblemen. We zaten al in het vliegtuig dus konden ondertussen wat films kijken. Op schiphol stonden Roberts ouders met een welkom thuis ballon ons op te wachten. Het drong de eerste paar dagen niet tot ons door dat we weer in Nederland waren, we leefden op een soort wolk tussen Australië en Nederland. Toch werd ik wel meteen in het diepe gegooid, want op dinsdagochtend (ik was nog geen 24uur in NL) had ik mijn kennismakingsgesprek op stage. Gelukkig ging dit allemaal goed en ga ik morgen beginnen aan mijn 5 maanden durende stage bij Sophia Revalidatie in Gouda. Ik ben erg blij met deze plek!
Robert begint ook morgen weer aan zijn vak in Utrecht en daarbij maakt hij zijn stageverslag af. Over 3 maanden is hij als het goed is klaar met zijn Master.

We verlangden wel weer naar een kroketje, dus die hebben we meteen op dinsdag gehaald

Afgelopen week hebben we weer een heleboel vrienden en familie gezien en bijgekletst. We waren ook blij dat het lekker weer was, dat maakt het wennen een heel stuk gemakkelijker. Ook zag het huis in Nootdorp er leuk versierd uit met ''welkom thuis' slingers en een zelfgemaakte marsepein taart! Dat hadden papa, mama en Richard nog even gedaan voordat ze weggingen! Lief!

Beiden moesten we wel wennen aan het rechtsrijden. Gelukkig zijn we maar 1x de mist ingegaan en dat was bij het nemen van de roltrap :). Ook moest ik mezelf erop wijzen dat ik hier niet ‘bang’ hoef te zijn voor slangen in het gras. . En eigenlijk geldt voor ons beide dat we nog het meest moeten wennen aan hoe snel het hier in Nederland weer went. Australië lijkt inmiddels al meer dan een maand geleden, terwijl het pas een week is. Ook lijkt ons leven in Townsville als van een hele mooie lange droom. Gelukkig hebben we de blog en alle foto’s om ons eraan te helpen herinneren dat het toch allemaal maar mooi ECHT is geweest!

We willen iedereen bedanken voor hun lieve berichtjes en reacties op de bloggen. Het motiveerde mij steeds weer voor het schrijven van een nieuwe blog!!

Veel liefs van ons beide
En vergeet niet, no worries ^^.


  • 07 September 2014 - 16:14

    Eef:

    Lieve Danielle en Robert Bedankt voor het mee genieten van jullie reisverslagen
    Nu veel succes met je stage en Robert met de laatste loodjes.

  • 07 September 2014 - 17:25

    Yvonne:

    Hoi Daniëlle en Robert,

    Leuk, ook nog een afsluitend blogje.

    Ja, het is jammer van de vertraging, maar gelukkig was het te overzien. En ja, ' landen' is niet alleen het fysieke landen dat je met het vliegtuig doet ;-)

    Lief he, van je ouders: de slingers, de woorden van welkom en de taart? Ze vonden het zo vreselijk dat je alleen thuis zou komen en zij er niet zouden zijn om jou/jullie welkom te heten! Gelukkig hadden ze helpende handjes, die het voor hen mogelijk maakten om jullie dit welkom thuis te geven.

    Het is heerlijk te lezen dat jullie alweer allebei druk bezig zijn. Ik wens jou, Daniëlle heel veel succes en plezier op je stage en Robert: zettummop! We horen het graag als alles af is en de master behaald!

    Bedankt voor jullie leuke berichtjes en alle goeds gewenst.
    Groetjes,
    Yvonne

  • 07 September 2014 - 23:56

    Ingrid:

    Met beide benen weer op de grond.... veel succes met je stageje en robbert met je laatst etappe.
    liefs Jaap en Ingrid

  • 08 September 2014 - 00:42

    Loes Farlow:

    Wat een mooie thuiskomst met de versieringen en taart. Ik zal je blog missen en wens jullie beiden veel succes met de stage en studies. Keep in touch.

  • 21 September 2014 - 11:00

    Peter En Ellen :

    Eindelijk even tijd gevonden om jouw laatste verslagen en foto's te lezen/bekijken.
    Zoals je bij ons al schrijft, is het leuk om te lezen dat jij andere dingen beschrijft dan wij, terwijl we hetzelfde meegemaakt hebben.
    Net als voor jullie, heeft ook voor ons het gewone leven weer aanvang genomen. Rest ons alleen nog (nu ja, alleen nog) de mooie herinneringen en foto's/video's van deze prachtige reis. Zowel voor jullie als voor ons was dit een reis voor het leven!!

    Dank je wel voor het schrijven van jullie belevenissen, ik keek er elke week naar uit.

    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1962
Totaal aantal bezoekers 16809

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: