Volop aan het genieten - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Volop aan het genieten - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Volop aan het genieten

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Maart 2014 | Australië, Townsville

Hi,

De afgelopen dagen is er niet zoveel spannends gebeurt. Maar eigenlijk zijn de prachtige geuren van de bomen, de kleuren van de vogels, de vlinders in alle soorten en maten,al prachtig genoeg. Waar je ook loopt je ziet steeds weer iets nieuws. Kortom we genieten!

Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik bezig geweest met mijn scriptie en Robert had de hele week conferentie. Dinsdag en woensdag had Robert ’s avonds voetbaltraining, dus hij was pas om 21:30 thuis. Daarna nog even het zwembad in geweest samen met 2 huisgenoten. Het leuke was dat het keihard begon te regenen, best gek want het is niet koud natuurlijk! Donderdag had ik mijn eerste Skypemeeting met de werkgroep van school. Om de scriptie te mogen schrijven moet je namelijk bij een aantal verplichte lessen aanwezig zijn. Ik heb uiteindelijk kunnen regelen dat ik die kan bijwonen vanuit hier via Skype. Het was wel heel gek om zo’n les op die manier mee te maken. Hopelijk vind de tutor het goed zoals het gaat en krijgen ik daar mijn punten voor.

Aangezien we een prachtige rivier achter ons huis hebben liggen, ben ik weer begonnen met hardlopen. Vooral rond de schemer is het heerlijk hardlopen en heb je een heel mooi uitzicht over de rivier en de zonsondergang die boven de rivier te zien is. Vorige keren in Nederland dat ik ging hardlopen kreeg ik al vrij snel last van een blessure in mijn kuit, nu maar hopen dat het deze keer wel soepel verloopt.

Ook heb ik van een huisgenoot alle “ins and outs” gehoord over de dieren die hier leven. Zij is opgegroeid in Townsville, dus weet waar ze het over heeft. Voor blauwe spinnen, rood met witte spinnen en grote zwarte spinnen (de grijze en bruine zijn niet gevaarlijk) moet je uitkijken. Je kan beter niet ’s nachts zwemmen in de zee of rivier of waar je de bodem niet kan zien. Daar kunnen krokodillen of bullsharks zich schuilhouden. Ook vertelde ze dat je beter niet elke dag een bepaalde routine (zoals hardlopen) langs het water kan doen. Zij deed dat een paar jaar geleden langs de zee en al na 3 dagen had ze door dat een krokodil haar volgde en in de gaten hield.. Die dieren hebben dat op een bepaalde manier door en zijn dan bang dat je ze gaat aanvallen, waardoor ze jou dan dus kunnen aanvallen. Weer een nieuwtje wat ik nog niet wist, erg handig die locals :). Het zou kunnen dat er in de rivier achter ons huis ook krokodillen zitten maar die komen daar niet het land op omdat daar te veel mensen rondlopen
En dan is er nog een vogel die je hier heel veel ziet (masked lapwing) welke nogal dominante nestbewakers zijn. Als je in zijn territorium komt en te dicht bij het nest komt dan valt die je aan. Het vervelende is alleen dat ze soms in het park, op een voetpad, parkeerplaats of voetbalveld hun nest plaatsen. Robert had hier tijdens de voetbaltraining ook al last van!

Helaas kreeg ik op woensdag mail van die praktijk waar ik maandag langs was geweest dat ze me geen stageplek kunnen aanbieden :( Erg jammer...

Vrijdag had Robert maar een kort dagje tot 12 uur, dus ik heb ook de middag vrij genomen van mijn scriptie. Om half 2 hadden we een afspraak bij de bank, waar we Roberts rekening over hebben gezet naar een gezamenlijke rekening. De vrouw die ons daar hielp vertelde dat ze een aantal jaren terug voor een halfjaar in Nederland was geweest. Ook gaf ze nog tips wat we allemaal moeten zien in de omgeving Townsville en als we langs de Westkust gaan reizen.
Daarna hebben we heerlijk in het zwembad gerelaxt en door de botanische tuin gelopen. Het was er prachtig, alleen wel veel last van muggen. De vleermuizen hingen in de bomen en zo rond de schemer worden ze wakker, dat maakt een enorm kabaal (filmpje).

Zaterdagochtend hebben we eerst een cache gezocht in het park bij ons achter. Daarna meteen door naar Roberts voetbalwedstrijd. Eigenlijk zou dit een vriendschappelijke wedstrijd tegen een andere club zijn, maar die club kon niet meer, dus zijn ze tegen hun eigen club gaan spelen. De club is alleen 13,5 km van ons huis vandaan, terwijl ze maar op 10min fietsen van ons huis trainen. Om naar de wedstrijd te fietsen is wel erg vermoeiend, vooral in de hitte. Gelukkig wilde een huisgenoot (met een auto) wel mee dus dat was erg fijn. Het was echt erg warm, dus Robert was helemaal kapot aan het eind van de wedstrijden. Thuis weer een duik in het zwembad om af te koelen en gegeten. We wilden misschien nog de stad in, aangezien het zaterdag avond was, maar er rijden helaas geen nachtbussen. En een taxi voor 2 personen is wel erg duur. Nu gaan we waarschijnlijk op dinsdag (dan rijdt de nachtbus tot 2) of we nemen een taxi aangezien nog meer huisgenoten gaan.

Vandaag was een heerlijke, ontspannen dag. Eerst lekker uitgeslapen tot 10:30 en toen met een aantal huisgenoten naar het strand geweest. Dit strand (Toolakea Beach) was bij het strandhuis van vrienden van een huisgenoot. Het lag wel wat afgelegen maar het was prachtig. Daarna naar de Rollingstone creek geweest. Het was er ook weer prachtig! Er stond een vrij sterke stroming waardoor je je goed moest vasthouden, of gewoon naar beneden glijden. Alleen moet je dan wel oppassen voor de rotsen!

Na zo’n heerlijke ontspannen dag Fish and Chips gegeten en nu zijn we een film aan het kijken.

Zoals jullie al wel lezen kunnen we het goed vinden met onze huisgenoten en doen we een hoop leuke dingen samen!

Van zo’n weekend raak je helemaal uitgerust om volgende week weer vol goede moed aan mijn scriptie te werken!

Liefs,
Daniëlle

  • 02 Maart 2014 - 13:48

    Yvonne:

    Hoi Daniëlle en Robert, wat een leuk verslag weer! Ik geniet op afstand mee. De foto's zijn daarbij zeer illustratief. En wat een mooie zonsondergangen!
    Heel jammer dat je stage bij die fysio niet doorgaat. Ik hoop dat er gauw een nieuwe kans komt die wel succesvol is!
    Er valt veel te beleven in Australië, dat hadden we al van anderen die er geweest zijn begrepen, maar dat leren jouw verslagjes ons ook maar weer: leuk al die details over de dieren.
    Bert vraagt of je namens ons een cache wilt loggen, dat is niet eerlijk, vind je ook niet? Daar werken we dus niet aan mee. Maar ik denk dat hij Australiëkriebels krijgt en deze worden versterkt door het feit dat er caches zijn ;-).
    Heel veel succes met jullie bezigheden, sollicitatie, scriptie en heel veel plezier gewenst! Ik zie al uit naar het volgende verslag!

    Groetjes,
    Yvonne M.

  • 02 Maart 2014 - 14:55

    Peter En Ellen :

    Hoi lieverd,

    Wat leuk om je verslag weer te lezen. Toch nog wat nieuws gelezen, die tips over de dieren. Is ook voor ons van belang. Wat moet ik me precies voorstellen bij de creek? Kun je dat wat meer uitleggen wat dat is?
    Tja, hardlopen maar rustig aan opbouwen, dan blijft die blessure misschien wel weg. Moet je dus verschillende hardlooprondjes verzinnen om geen problemen met de krokodillen te krijgen.
    Prachtig al die natuur, kijk er naar uit om het met eigen ogen te zien.

    Ik krijg het filmpje niet zichtbaar, Papa gaat het straks nog even proberen op zijn laptop.

    groetjes, Mama

  • 02 Maart 2014 - 16:50

    Peter En Ellen :

    Filmpje werkt nu wel. Tientallen vleermuizen maken een hoop lawaai inderdaad.

  • 09 Maart 2014 - 05:43

    Irene:

    Hey Aussies,

    Echt super om jullie verhalen te lezen!! Brengt me weer helemaal terug naar onze eigen reis.
    De boom op de foto van die boom-om-een-boom heeft een naam Fig tree, dit zie je heel veel. IK vond het steeds heel bijzonder om te zien.

    Geniet er van!!
    Irene

  • 28 Maart 2014 - 10:55

    Thanh:

    Nou, leuk verhaalje van jullie en ook Robert's talent 'voetbal'. Heel mooie foto's (natuur en rustig) die jullie hebben gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 16849

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: