Eerste walabi gezien :) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Eerste walabi gezien :) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Eerste walabi gezien :)

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Maart 2014 | Australië, Townsville

Lieve allemaal, hier weer een berichtje van de afgelopen week.

Maandag de hele dag in de bieb gezeten en aan mijn scriptie gewerkt. Op de campus mijn eerste walabi gezien, met een babywalabi! Jammer genoeg had ik mijn camera niet bij me. ’s Avonds had ik weer een skypemeeting met school. Deze was NL tijd van 16:00-18:00, dus AU tijd van 1:00-3:00 ’s nachts! Ik zat lekker buiten, dus de verfrissende wind hield me wakker, helaas wel helemaal lek gestoken door de muggen natuurlijk.

Dinsdag heerlijk uitgeslapen en thuis aan m’n scriptie gewerkt. Aangezien we nog steeds geen bureau hebben, heb ik in de woonkamer aan de eettafel gezeten met oortjes in. Dit beviel me erg goed. ’s Avonds met 4 huisgenoten uit geweest. Het was namelijk “cheap Tuesday”, drankjes zijn normaal gesproken meer dan 6 dollar en nu maar 3 dollar per stuk. Dit maakt zo’n avondje toch wel wat betaalbaarder.

De volgende ochtend had Robert al om 8:30 First aid (EHBO) training wat de hele dag duurde. Hij moest dit doen, omdat hij ook op veldwerk gaat. Ik kon daarentegen lekker uitslapen en heb daarna weer wat aan mijn scriptie gewerkt. ’s Avonds met 2 huisgenoten (Leah en Adam) naar frisbeetraining (ultimate disc training) geweest. Heel erg leuk was dat. De technieken geleerd en wat geoefend met het spel spelen. Ik snap de spelregels nog niet echt, maar dat zal vanzelf wel duidelijker worden. Volgende week worden we in teams ingedeeld! Het enige jammere is dat Robert op dinsdag en donderdag voetbaltraining heeft en ik dus op woensdag frisbeetraining heb.

Donderdag is er niet veel bijzonders gebeurd. Vrijdag wilde ik weer even een goede dag in de bieb maken. Het eduroam netwerk (waar alle universiteiten op zijn aangesloten) werkte alleen niet op mijn laptop (ik gebruikte Roberts gegevens dan). Dus als ik in de bieb ging werken plugde ik de internetkabel die naar de gewone pc gaat in mijn laptop en zo kon ik dan aan de slag. Er kwam alleen een medewerker van de bieb aan die zei dat dat niet mocht. Ik snap dat ergens wel natuurlijk, maar vond het toch wel jammer. Ik kon wel achter een openbare pc, maar daar kon niks worden opgeslagen. Na een uur was ik dus alweer buiten. Robert had ook al niet zo’n nuttige ochtend. Hij loopt een beetje vast op z’n stage en zou dus een gesprek met zijn begeleider hebben over wat de volgende stappen zijn. Op donderdag was deze begeleider ziek en vrijdag was hij naar Brisbane. Robert is dus ook maar om 12 uur gestopt.
Aangezien ik niks meer van die andere fysiotherapie bij het verzorgingshuis heb gehoord, ga ik er vanuit dat dit niet doorgaat. Nu moet ik op zoek naar werk. Ik ben bij de Jamaica Blue coffee bar langs geweest om te vragen of ze nieuw personeel nodig hebben. Ze vertelden dat ik mijn resume (cv) moest inleveren. Die had ik al wel op mijn pc, maar nog niet uitgeprint. Uiteindelijk na een hele hoop gedoe de resume kunnen printen in de bieb. Meteen maar 10 kopieën gemaakt, want ik ga er niet vanuit dat werk vinden in 1x gaat lukken.
Daarna met 2 huisgenoten (Leah, Rochelle) hardgelopen. Dat gaat gelukkig al erg goed!

Op zaterdag moest Robert al om 6:30 weg voor een voetbaltoernooi. Ik bleef nog even liggen en ging in de middag bij zijn wedstrijd kijken. Tussen de wedstrijden door ben ik Castle Hill opgelopen. Helaas had ik geen wandelschoenen bij me, maar gelukkig heb ik het op mijn slippertjes ook gered! De hele tijd hoorde ik allemaal geritsel uit de bosjes komen, dus ik was als de doods voor slangen. Maar het bleken sprinkhanen en krekels te zijn die opsprongen als ik eraan kwam. Pffoe gelukkig!
In een halfuur naar boven geklommen en daar was een mooi uitzicht, helaas was het wel wat bewolkt. Robert was natuurlijk helemaal gesloopt aan het einde van de dag, hij was vroeg opgestaan, 3 wedstrijden van een uur gespeeld en toen weer terug naar huis gefietsst. Thuis dus lekker rustig aan gedaan en op tijd gaan slapen, want de volgende dag (vandaag) had hij weer een wedstrijd! Dat voetballen houdt hem wel bezig. De wedstrijd op zondag hebben ze gewonnen, dus dat is fijn. ’s Avonds lekker eten gemaakt (zie foto) en daarna zijn we ons eens gaan verdiepen in onze trip naar Cairns en de westkust voor over een paar maanden.

Op vrijdag werden we gewaarschuwd dat er dit weekend een cycloon ongeveer 300 km onder Townsville zou aankomen. Er zou veel wind en regen komen, maar het waait alleen iets harder dan normaal, dus dat valt mee. De cycloon schijnt ook al afgezwakt te zijn en een beetje dronken (hij weet niet welke kant ie opgaat).

We hebben ook een limoen/citroenboom in onze tuin. We weten niet wat het is, want er zitten zowel groene als gele vruchten aan de boom. Zowel de groene als de gele zijn namelijk rijp. We gebruiken de sap om limonade mee te maken.

Ook zijn we er al achter gekomen dat we spullen niet te lang kunnen bewaren. De melk word heel snel zuur, ook al staat die in de koelkast. En ook brood, vlees enz moeten in de vriezer worden bewaard. Dat komt natuurlijk omdat we hier in de (sub)tropen zitten!

We hoorden dat het bij jullie ook weer een stuk lekkerder weer is, dus geniet daar maar van!

Liefs,
Daniëlle

  • 09 Maart 2014 - 17:37

    Peter En Ellen :

    Jammer dat je geen foto van een walibi hebt, komt vast nog wel een keer. Mooi uitzicht vanaf Castle Hill. Zal een flinke wandeling geweest zijn op je slippertjes.
    Succes morgen en de komende dagen met het zoeken naar werk.
    Liefs, Mama

  • 09 Maart 2014 - 23:23

    Louise Farlow:

    Ik geniet van je belevenissen te lezen. Brengt herinneringen terug van toen wij voor het eerst in Australie waren en er bij mijn neef een wallaby in de tuin was terwijl wij er verbleven.
    Succes met het vinden van erk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Robert stage in Australië Ik stage of werken in Australië Daarna reizen langs de West en Oostkust

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 16840

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: