Het paradijs dat Magnetic Island heet - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Het paradijs dat Magnetic Island heet - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Het paradijs dat Magnetic Island heet

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 April 2014 | Australië, Townsville

Er zijn een aantal veranderingen gaande in ons huis. De huisgenoot die er als laatste was bijgekomen (de duikinstructeur) is alweer weg. Hij had overal op- en aanmerkingen over dus de huisbaas heeft hem verzocht te vertrekken. Deze kamer word waarschijnlijk overgenomen door de broer van Emily. Adam is maandag ook verhuisd naar een kamer bij vrienden van zijn studie. Zijn kamer word overgenomen door Michael. Hij huurt de 2persoonskamer met badkamer (hij woonde er de eerste 2 weken nog met zijn vriendin, maar ze zijn al snel uit elkaar gegaan). Dit betekend dat we er dus een stel bij krijgen.

Zoals ik vorige week al schreef zijn we op 2e paasdag naar Crystal Creek geweest samen met 2 huisgenootjes. Helaas begon het weer een beetje te betrekken waardoor we deze prachtige plek alleen met een bewolkte lucht hebben gezien. Toch zijn we super blij dat we er naartoe zijn gegaan. We zijn van de rotsen gegleden en sommige er zelfs afgesprongen in het koude water. Het water is wat kouder aangezien deze van de berg Mount Spec komt. We hebben een heerlijke dag gehad.
’s Avonds lekker 2epaasdag eten gemaakt: champignons gevuld met kruidenkaas, zalm en tagliatelle! De dag ervoor hadden we bosvruchten sorbet gemaakt waarvan we daarna heerlijk hebben gesmuld.
Komende week zou maar een kort weekje voor ons worden; op vrijdag hadden we namelijk weer vrij. Het was namelijk ANZAC (Australian and New-Zealand Army Corps ) day wat een nationale feestdag is. Dit is de dodenherdenking van Australië van de gevallenen uit de 1e, 2e wereldoorlog en de oorlogen erna. Deze vrije dag kwam ons erg goed uit aangezien we datzelfde weekend gingen kamperen op Magnetic (Maggie) Island. De weersvoorspelling was buien en bewolkt.. Gelukkig heeft het ‘duimen’ geholpen, want het was perfect weer. Gelukkig maar, want de tent was zo klein dat onze spullen er niet eens in paste!
Vrijdag stonden we bijtijds op om om 9:30 uur de ‘ANZAC parade’ en ceremonie bij te wonen. Het was druk en de sfeer was goed. Heel indrukwekkend hoe de militairen, veteranen, ambulance personeel, vrijwillige brandweer en schoolkinderen in de stoet voorbij kwamen. Ook vlogen er nog (militaire) vliegtuigen over Townsville. De ceremonie bestond uit een aantal liederen (zo ook: ‘The Rose’ die ik van het jongerenkoor ken) gezongen door een schoolkoor, een aantal praatjes en de kransenlegging. Erg blij dat we dit zo hebben kunnen meemaken. Zo krijg je nog meer mee van het leven in Australië. Om half 12 pakten we de boot naar Maggie Island. Daar aangekomen liepen we de 2 km naar onze camping/hostel. De kampeerplekken lagen namelijk tussen de huisjes met slaapplekken voor de backpackers in het hostel. Dit is hetzelfde hostel waar we de Full Moon party hadden 2 weken geleden. Aangezien we niet op goed weer hadden gerekend (’s ochtends was het nog bewolkt) hadden we ons niet ingesmeerd met zonnebrand, waardoor we beiden meteen verbrand waren. De tent stond op een prachtplek met uitzicht over zee. Om het eiland een beetje te verkennen zijn we een stukje gaan lopen richtingen het westen. Hele mooie natuur en lekker gewandeld. Blijkbaar zagen we er wel wat oververhit uit, want een ‘local’ stopte met haar auto om te vertellen dat we vlakbij een creek waren waar we konden afkoelen en onze voetjes in het water konden doen. Dit kwam ons zeker niet verkeerd uit!
Op het terrein van het hostel was gelukkig een keuken waardoor we onze wraps konden klaarmaken, we hadden hier al op gehoopt want we hadden geen kookspullen meegenomen. Na het eten hebben we gelezen in de tent en zijn op tijd gaan slapen. Robert had het alleen erg warm in de tent, hier staat natuurlijk geen fan aan die een verfrissend windje blaast, dus hij had niet zo lekker geslapen. Ik daarentegen wel prima.
Doordat de zon de volgende dag onze tent al vroeg opwarmde, waren we al om 7:30 wakker. Rustig aangedaan en ontbeten en onze stinger suit en flippers gehuurd. Over 2 weken gaan we onze duikcursus beginnen, dus we wilden alvast oefenen met het snorkelen in zee. Het was helaas nog het stinger (kleine kwallen die giftig zijn) seizoen waardoor we een speciaal pak aan moesten. Voor mij was het de eerste keer dat ik ging snorkelen en ik moest ook zeker wennen op het begin. We zagen helemaal niks onderwater, want de harde wind zorgde voor het opstuiven van het zand. Na een tijdje ging het steeds beter en wilden we naar een andere baai waar hopelijk meer te zien was. Dus op de bus naar Georgey Bay in Arcadia gestapt. Het was eb waardoor het water zo’n 100m was teruggetrokken. De plaats waar wij het water ingingen was ongeveer 1 tot 1,5m diep. Ook hier was in het begin niks te zien, maar... opeens kwamen we in het rif gebied. Allemaal soorten koraal onder ons, ademende planten en gekleurde vissen. De kleuren waren niet heel helder, maar dat kwam door het troebele water. Prachtig gezicht! Het nadeel was alleen dat het ook daar maar 1-1,5 m diep was en het koraal groot en hoog is. Hierdoor moesten we er soms wel doorheen zwemmen omdat er geen andere weg was. Hopelijk hebben we niks kapot gemaakt. Terug bij de tent wat gelezen en nog een uurtje naar een andere baai (Picnic Bay) gelopen. Daar was een lange pier waar we van het mooie uitzicht op Townsville hebben genoten. ’s Avonds naar de sterrenhemel vanaf het strand gekeken. Hier was het al erg mooi, niet voor te stellen hoe dat in West-Australië gaat zijn! Er kwam ook nog een possum over het strand aangesneld, het terrein op. Vanmorgen (zondag) stonden we om 7:15 uur weer op. Snel de tent opgeruimd en alle spullen ingepakt. Om 8:55 uur zaten we in de bus op weg naar het startpunt van onze wandelroute. We waren nog geen 10 minuten op pad of er kwam een andere stel ons tegemoet gelopen die vroeg of we een koalabeer wilden zien; dat wilden we natuurlijk wel. Dus een tandje harder gelopen en jahoor precies op de plek die ze beschreven zat de koala in de boom. Een halfuur later zagen we er nog één en op het pad naar de bunker lag er nog één in een boom te slapen. Wat een hoog schattigheid gehalte hebben ze toch. We waren helemaal blij dat we 3 koala’s in het wild hadden gezien. Verder heeft Maggie Island een prachtige natuur met leuke bergpaadjes. Na 3,5 uur waren we in Horseshoe Bay aangekomen waar een klein marktje was. Daar overheen gelopen en wat friet gehaald, dat hadden we wel verdiend vonden we. Helaas moesten we daarna weer de boot terug nemen naar het vaste land waar er een drukke werkweek voor de boeg staat. Maar we klagen zeker niet, het was een fantastisch weekend!

Liefs

• 27 April 2014 - 11:08

Peter En Ellen :

Wat een schitterende avonturen hebben jullie weer beleefd. Krijg zelf steeds meer zin om te gaan. Wat leuk om koala's in het wild te zien.
    En wat fijn dat de duikinstructeur weer weg is. Hopelijk krijgen jullie die niet bij jullie duikcursus, dat zou niet leuk zijn.
    Succes de komende week.

• 28 April 2014 - 00:02

Loes Farlow:

Geweldig jullie belevenissen weer te lezen. Het is vele jaren geleden dat ik inTownsville was toen mijn zus en haar familie daar woonden en de kinderen nog klein waren. Het doet vele herinneringen ophalen. Have a goed week.

• 28 April 2014 - 00:02

Loes Farlow:

• 02 Mei 2014 - 18:59

Oma Jose:

WAT HEBBEN JULLIE WEER VEEL BELEEFT.
    IK LEES ELKE KEER JULLIE REIS VERSLAG
    LIEFS VAN OMA JOSE