Rust, ontspanning en een klein beetje actie - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Rust, ontspanning en een klein beetje actie - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Rust, ontspanning en een klein beetje actie

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 Juni 2014 | Australië, Townsville

Maandag hadden we een heerlijk ontspannen dag. Bijgekomen van onze ervaringen in de Daintree natuurlijk en al weer nieuwe voorbereidingen voor onze vakantie getroffen. Ook zorgde de regen voor een goed excuus om lekker thuis te blijven. De dagen erop vooral weer met onze scriptie en stage aan de slag geweest. Woensdagnacht zijn we om 2 uur opgestaan, want Nederland speelde een voetbalwedstrijd tegen Australië. Dat moesten we natuurlijk wel zien! Het ging er erg spannend aan toe en (voor degenen die het nog niet wisten) Nederland had met 3-2 gewonnen. Dat is leuk, nu kunnen we nog meer wedstrijden zien. Wel jammer voor Australië want die liggen nu uit het WK helaas. Ook is het niet ideaal dat de wedstrijden voor ons ’s nachts worden gespeeld. Donderdagochtend werd ik namelijk weer om 8:00 uur in het ziekenhuis voor vrijwilligerswerk verwacht. Dat vind ik niet zo erg want het was weer leuk om te doen. Ik heb ruim een uur een babytje van 6 weken vastgehouden terwijl de moeder even ging douchen en wat ging eten. Geen probleem om dat te doen natuurlijk! Na het vrijwilligerswerk ga ik altijd even naar de Unie om samen met Robert onze boterhammetjes op te eten. We zaten lekker op een bankje en opeens kwam een kookaburra met een enorme vaart tussen ons door gevlogen. Wij schrokken ons rot en herinnerden ons toen ook weer dat deze vogels graag eten afpakken en totaal niet mensenschuw zijn. Gelukkig was dit pas de eerste keer dat we aangevallen werden door een vogel, maar de rest van onze boterham hebben we wel snel naar binnen gewerkt. Donderdagavond was de laatste avond van onze huisgenoot Leah (uit Amerika). We hebben eindelijk een barbecue in ons huis en deze hebben we meteen met het afscheidsetentje voor Leah kunnen gebruiken. Het samen eten was erg gezellig. Haar moeder was er ook bij, aangezien ze daarmee nog 10 dagen gaat reizen voordat ze weer terug naar huis gaat. Na het eten nog de film ‘ps: I love you’ gekeken. Voor de mensen die niet weten waar deze film over gaat het is een zielige, maar toch mooie, romantische komedie. Wij waren nogal emotioneel, omdat het afscheid naderde dus we hebben wel een traantje gelaten. Maar goed, gedeelde smart is halve smart en daarna konden we er weer hartelijk om lachen dat we net hadden gehuild. Later op de avond nog smoor gemaakt. Dat is een typisch Amerikaanse lekkernij: eerst maak je marshmallows zacht boven het vuur, dan stop je die op een honey cracker met daarop een stuk chocola. Heerlijk! Vrijdagochtend om 9:00 uur hebben we met het hele huis Leah en haar moeder uitgezwaaid. Ook kwam er meteen een nieuwe huisgenoot, ook uit Amerika, die Leah’s kamer overnam. Ik ken haar van de frisbee en het is een aardige meid. Robert is sinds deze week gestopt met voetbal. Hij vond het nog wel leuk, maar was er niet meer zo enthousiast over als op het begin. Ook zijn er geen wedstrijden meer voordat wij vertrekken hier. Aangezien we alles uit de komende weken willen halen, leek het hem verstandig om in ieder geval niet met tegenzin een sport te beoefenen. Het weekend wilden we vooral weer eens lekker relaxen, genieten van het weer, een bruin kleurtje krijgen en een boek lezen. Dit is zeker gelukt. Op zaterdag zijn we eerst ons eerste souvenirtje gaan kopen: een badlaken met iets van Australië erop en deze hebben we daarna meteen op het strand gebruikt. Zondag zijn we naar Riverway gegaan. Dit is een groot gratis openlucht zwembad. We wilden net een duik in het heerlijke verfrissende water nemen toen we te horen kregen dat het zwembad gesloten was wegens onderhoud. Dat was balen zeg. Dan maar elkaar met gebruik van een flesje water nat gooien. De route naar en van Riverway is prachtig. We fietsten het hele stuk langs de rivier over kronkelige en licht stijgende en dalende paadjes. Opeens voelde Robert iets tegen zijn voet aangaan. We stopten en jahoor wéér een slang. Gelukkig deze keer geen beet, want we zijn er nog niet achter wat voor slang dit was. Robert heeft wel een aantrekkingskracht voor slangen blijkbaar, nog beter uitkijken dus!!
De rest van de avond zijn we weer wat leuke vakantievoorbereidingen gaan plegen. We krijgen er nu echt enorm zin in!

• 22 Juni 2014 - 12:42

Peter En Ellen :

Brr, Robert heeft wat met slangen. Gelukkig nu niet gebeten. Geniet nog van de laatste weken in Townsville en de voorpret voor jullie grote reis. Mooie handdoeken hebben jullie gekocht.

• 22 Juni 2014 - 13:35

E Koelink:

Robert moesten ze weer hebben. Wat een grote slang. Gelukkig geen beet.
    Mooi dat jullie als herinnering aan jullie avontuur al badlakens hebt gevonden.
    Geniet van de voorbereiding voor jullie grote rondreis.

Veel liefs !!!opa oma.

• 23 Juni 2014 - 13:58

Oma Jose:

Wat heeft mijn brief er lang over gedaan.
    maar goed hij is dus aangekomen.
    Wat een nare vogel om zo het brood uit je hand te eten wel
    schrikken .mooie bad-lakens groetjes oma

• 24 Juni 2014 - 23:26

Klaas :

beste danielle,
    heel leuk om jullie verhalen te lezen
    we hebben ze laten zien aan de tweeling, maar die kijken liever brandweerman sam op de ipad
    merel heeft wel meer interesse.
    we willen je heel erg bedanken voor je kaart en hopen je weer te zien als je in nederland bent
    veel plezier nog in australie

groeten,
    klaas, nike, pieter, bloeme en merel