Nog maar 10 dagen …. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu Nog maar 10 dagen …. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Danielle Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Nog maar 10 dagen ….

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 Juni 2014 | Australië, Townsville

Het aftellen is vanaf nu begonnen, nog maar 10 dagen verblijven we hier in ons geweldige huis en kamer! Het woord mixed feelings komt hierbij goed van pas. Aan de ene kant is het super jammer dat we hier weggaan, want we hebben hier heel veel moois beleefd, maar aan de andere kant gaan reizen door Australië is toch ook wel echt fantastisch!

Nog maar 1 week en dan is Robert klaar met zijn stage. Zoals verwacht zijn de laatste weken altijd erg druk om alles goed en op tijd af te ronden. Op donderdag had ik mijn laatste keer vrijwilligerswerk. Ik ben super blij dat ik dit vrijwilligerswerk heb kunnen doen, dat heeft mijn tijd in Townsville een hele grote meerwaarde gegeven. ’s Ochtends weer bij alle bedden langs en kleine, wollen beertjes uitgedeeld. De grote beren die we aan het begin vaak uitdeelden zijn niet meer binnen gekomen, dus daarom doen we het met deze, welke er ook hartstikke leuk en knuffelbaar uitzien. Ik heb er ook één mee naar huis genomen als aandenken aan mijn tijd daar. Ook kwam er ’s ochtends nog een grote Monster Truck op de parkeerplaats waar de (zieke) kinderen een kijkje mochten nemen. Erg leuk hoe ze bijna elke week wel iets speciaals regelen ter afleiding voor de kinderen. Dit was een leuke laatste dag! Zaterdag zijn we eerst naar het Common National Park gefietst en daarna door naar het strand. In het park hebben we een Brolga (kraanvogel), een kiekendief en een heel scala aan andere vogels, vlinder en libelles. Op het strand konden we uitrusten van het fietsen, het was namelijk zo’n 18km fietsen naar het park toe. Daar zijn we de (koude) zee in geweest en hebben gelezen op het strand. Kortom een prima zaterdag besteding. Toen we terugkwamen kwam Robert erachter dat hij nog even naar zijn gebouw op de campus moest om iets te regelen voor zijn begeleider. Robert zat daar dus op een zaterdagavond om 19:00 uur nog een halfuurtje te werken. In de tussentijd had ik de pizza al gemaakt, dus konden we die daarna opeten. ’s Avonds nog weer een keer uitgeweest met onze huisgenoten en vrienden van hen. Erg gezellig was dit natuurlijk weer. Zondag heerlijk uitgeslapen en onze muzieklijst samengesteld voor op vakantie. We zitten natuurlijk heel veel in de auto dus moeten we wel leuke muziek hebben. Daarna nog een klein stukje door de Botanische tuin gelopen en toen thuis ons vertrouwde zondagavond Skype-afspraak met onze ouders gehad. Vanavond speelt Nederland de voetbalwedstrijd tegen Mexico, we zetten om 2:00 de radio aan en kunnen zo de wedstrijd volgen!

• 29 Juni 2014 - 23:13

Ingrif:

Wij zijn net als jij aan het aftellen...wij gaan de 15 e ...
    Ik zal je verhalen missen...lief nichtje....kijk alsjeblieft saaampjes heeeeeeeel goed uit. En...bij twijfel....niet doen......dit wil ik als wijzen woorden meegeven. Love you...liefs van je "Tante"

• 30 Juni 2014 - 11:04

Peter En Ellen :

En ook wij tellen af, over 7 weken zien we elkaar in Brisbane. Het begint al lekker op te schieten.
    Succes met de laatste loodjes deze week.

• 30 Juni 2014 - 21:57

Dot:

Inderdaad wijze worden van je "tante"!
    Zo te zien en te lezen begint Danielle een echt bioloog te woorden, misschien ga je toch je studie richting veranderen ;)
    Make the most of your last days in Townsville, and I'm looking forward to hearing aal about your futrther adventures in Australia.
    Dikke kus.

• 01 Juli 2014 - 22:14

Oma Jose:

Alles is groter die vlinder en ook die libelle, ROBBERT WIJS IN DE VERTE OP DE WALIBIES.
    EN NU DE LAATSTE WEEL NOG JAMMER EIGENLIJK TOT ZIENS IN nOOTDORP

• 06 Juli 2014 - 10:20

Mariska:

Daantje ik heb genoten van al je verhalen en belevenissen! Wat een avontuur :D Het is bijna jammer dat je weer naar huis komt omdat alle verhalen dan over zijn ;)
    Geniet er nog maar goed van!!
    En we zien elkaar over een halfjaartje ;) (haha gek eigenlijk!)

xx